torsdag 1 december 2011

Min passion för mat har blivit ett bakslag.... åäö

Sedan förra fredagen har jag varit konstant magsjuk!
Väldigt sorglig historia... Jag var och åt all-you-can-eat Chabu-Chabu med några vänner, svullade för kung och fosterland i 1 timme och rullade hem efter det.

Och under natten hände det, magknip och mitt huvud hängandes över toasitsen. Katastrof, verkligen!!
Inte bara för att jag blev sjuk, utan också för det faktumet att jag har ingen toa på rummet utan måste dela med resten av huset... Så jag måste kräla ut från min lägenhet (verkligen, utomhus, kaaaaallt!!), dra mig 10 meter till toaletten och sedan i min kalla ensamhet ockupera toan.
Lärde mig att uppskatta något nytt dock!
I huset bredvid spelar de alltid klassisk japansk musik om kvällarna (musikskola), live-toa-musik som jag gillar att kalla det. Det passade min sjuka ensamhet ganska bra på ett komiskt sätt, klinkandet av en shamisen till tonerna av mitt snyftande.
Jag tror dessutom att jag fick medlidande av en (stor som attan) mal som kom flygandes ner och landade på min arm, vanligtvis hade jag hoppat en meter och sprungit därifrån, men i min feberyra tyckte jag faktiskt att det var ok.... Toa musik och en mal på min arm.
Detta pågick hela helgen med hög feber och frossa tills min vän kom till undsättning med bil och coca cola, sedan bar det av till farbror doktorn som gav mig två dropp och äcklig men snabbverkande medicin.

På måndagen gick jag till arbetet som vanligt igen, fast en aningen slö. Allt flöt på bra och jag för beredde mig för följande dag då jag och en kollega skulle välkomna och se efter en enorm grupp med journalister och folk från biltillverkarvärlden (just nu är det Tokyo Motor Show här i krokarna). Tisdagen blev väldigt interesant och rolig, fick komma ut bland folk och hjälpa till, träffade dessutom några svenskar!
Men så blev jag dålig igen under kvällen och fick åka ganska akut till sjukan dagen efter.
Tydligen borde jag ha stannat hemma på måndagen, missade visst den biten...
Nåväl!
Fick stanna hemma onsdag och torsdag istället och nu mår jag bra igen!
Det som man inte dör av gör en starkare!
Vid det här laget borde jag vara hulken tycker jag faktiskt....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar